Biedronka - rolnicy
ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER/EAST NEWS
Autor Aneta Wasilewska - 1 Stycznia 2021

Prezes UOKiK zwrócił się do rolników. Pomoc ws. nieuczciwych praktyk Biedronki

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jeszcze w grudniu zeszłego roku nałożył na Biedronkę karę za stosowanie nieuczciwych praktyk. Tomasz Chróstny zwrócił się do rolników, którzy zostali pokrzywdzeni w sprawie.

Informacja związana z nałożeniem kary przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dla Biedronki pojawiła się 14 grudnia 2020 roku. Jak się okazało, prezes UOKiK nałożył karę w wysokości 723 mln złotych na właściciela sieci Biedronka. O czym informowaliśmy >tutaj<.

Zgodnie z wiadomościami, które wtedy pojawiły się na stronie UOKiK, Jeronimo Martins Polska od 2018 do 2020 roku na nieuczciwych praktykach mogła zarobić ponad 600 mln złotych.

Kara dla Biedronki

W sprawie kary dla Biedronki głos zabrał prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, dla którego podobne praktyki ze strony sieci handlowych są niedopuszczalne.

-To absolutnie niedopuszczalne wykorzystywanie siły rynkowej przez sieć handlową. Biorąc pod uwagę, że dla wielu firm dostawy do Biedronki to znaczny wolumen produkcji, ponosiły one ogromne koszty. Tego typu praktyki niszczą podstawy uczciwej konkurencji i odpowiedzialności za kontrahentów, są przejawem głębokiej nieuczciwości i braku szacunku dla innych przedsiębiorców - przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Nowe przepisy weszły dziś w życie. Zakaz kolejny raz został przesuniętyNowe przepisy weszły dziś w życie. Zakaz kolejny raz został przesuniętyCzytaj dalej

Rolnicy powinni ubiegać się o odszkodwania

Co więcej, prezes UOKiK, Tomasz Chróstny nakazał sieciom handlowym zakończenie niedozwolonych praktykach. Zaznaczył także, że sama decyzja o nałożeniu kary na Jeronimo Martins Polska jest bardzo ważna dla dostawców produktów rolno-spożywczych do Biedronki. Zaznaczył, że zachęca wszystkich poszkodowanych do ubieganie się o odszkodowania.

- Decyzja stwierdzająca nieuczciwość systemu rabatowego Jeronimo Martins Polska ułatwi dostawcom dotkniętym tymi praktykami uzyskanie odszkodowania w postępowaniach cywilnych, do czego już teraz zachęcam. Przedsiębiorców, którzy zostali poszkodowani w wyniku nieuczciwych praktyk rabatowych Jeronimo Martins Polska, będę wspierał indywidualnym poglądem w sprawie właśnie po to, aby ułatwić im odzyskanie pieniędzy, których zostali pozbawieni – zapewnia Tomasz Chróstny. Prezes UOKiK.

W sprawie kary pojawiło się także oświadczenie Jeronimo Martins Polska, o którym pisaliśmy>tutaj<.

Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:

Źródło: Tygodnik Rolniczy

Następny artykuł