
"Żywność jest odporna na kryzysy". KOWR promuje polskie produkty za granicą
- Wniosek z pandemii może być taki: żywność jest odporna na kryzysy i ponieważ jest produktem pierwszej potrzeby, zawsze będzie na nią zapotrzebowanie - przekazał Marcin Wroński. W rozmowie z PAP zastępca dyrektora generalnego KOWR opowiedział, jak w ostatnim roku Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolników promował polską żywność za granicami naszego kraju. Zdradził także, jakie są plany na promocję w bieżącym roku.
- Pomimo pandemii koronawirusa, KOWR promuje polską żywność na rynkach zagranicznych. Odbywa się to poprzez m.in. udział w wirtualnych targach, misjach handlowych oraz spotkaniach z zagranicznymi kontrahentami - przekazał w rozmowie z PAP zastępca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński.
Zdaniem Wrońskiego, jednym z zadań należących do KOWR jest właśnie wspieranie polskiego eksportu, a także promocja polskiej żywności za granicami kraju. Jak informuje PAP, polskie produkty za granicą oznaczane są wspólnym znakiem "Polska smakuje"/"Poland tastes good".
Promocja żywności w czasie koronawirusa
- Dyrektor Wroński przyznał, że pandemia COVID-19 utrudniła przeprowadzenie zaplanowanych działań i wpłynęła na zmianę sposobu promocji. Wiele imprez targowych zostało odwołanych, kontakty bezpośrednie często były niemożliwe, m.in. z powodu wprowadzania kwarantanny. W tej sytuacji działania miały raczej charakter informacyjny i odbywały się poprzez polskie placówki dyplomatyczne, do których docierały informacje nt. możliwości eksportu danych produktów z Polski- poinformowała agencja.
KOWR w 2020 roku dostosowała się do rzeczywistości, w której się znalazła i brała udział w wirtualnych wydarzeniach biznesowych, w tym międzynarodowych.
- Działania dotyczyły rynków: Indonezji, Singapuru, Indii, Chin, Senegalu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec, Czech oraz Estonii- przekazał Wroński.
Plany na 2021 rok
Jak wynika z informacji przekazanych przez Wrońskiego, na 2021 rok zaplanowano już promocję polskich produktów, z uwzględnieniem najważniejszych dla Polski rynków. W tym roku zaplanowano udział na targach między innymi w Niemczech, Japonii, Republice Czeskiej, czy w Szwecji.
Już pod koniec lutego, KOWR weźmie udział w pierwszym w tym roku targu żywności w Dubaju. Wroński wyraził nadzieję, że już w następnych miesiącach świat poradzi sobie z pandemią koronawirusa i zacznie wracać "do normalności".
Zdaniem Wrońskiego, zdobywanie nowych rynków zbytu, a także pozyskiwanie nowych partnerów handlowych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju polskich przedsiębiorstw.
- Nie ma jeszcze całkowitych danych za 2020 r., ale po 11 miesiącach widać, że będzie to kolejny dobry rok i to pomimo pandemii, podczas której m.in. były problemy z transportem. Od stycznia do listopada 2020 r. eksport artykułów rolno-spożywczych z Polski osiągnął wartość 31,3 mld euro, czyli o 7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. - poinformowała PAP.
Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:
- "Stoimy u progu bankructwa" Czy dojdzie do licytacji chlewów?
- "Rolnik nie śpi, kiedy mu rośnie". Emilka z "Rolnicy. Podlasie" pokazała, jak naprawdę wygląda zima na wsi
- Twierdził, że produkty mięsne "trują" Polaków. Sąd orzekł na korzyść działacza
Źródło: PAP, Farmer