Mięso - reklamy
Pxhere CC0 Domena publiczna
Autor Aneta Wasilewska - 18 Lutego 2021

Greenpeace w Niemczech zaapelował o zakaz reklamy mięsa. "Zakaz byłby zabójczy dla hodowców świń"

Jeszcze w zeszłym tygodniu, powołując się na opinię prawną, przedstawiciele niemieckiego Greenpeace zaapelowały o całkowity zakaz reklam mięsa. Zdaniem organizacji, zakaz jest zgodny zarówno z niemieckim, jak i europejskim prawem. 

- Stale pojawiają się reklamy mięsa, które przyciągają konsumentów niską ceną, ale nie podają realnych kosztów jego spożycia - przekazała Stephanie Töwe z Greenpeace.

Zdaniem organizacji, jedynym zdaniem reklamy jest zachęcenie do kupna mięsa. Po prowadzeniu zakazu wyświetlania takich reklam możliwe byłoby ograniczenie spożywania mięsa, co przełożyłoby się na zmniejszenie kryzysy klimatycznego.

Policyjny pościg za ciągnikiem. Nietrzeźwy rolnik w przyczepce przewoził wnuczkęPolicyjny pościg za ciągnikiem. Nietrzeźwy rolnik w przyczepce przewoził wnuczkęCzytaj dalej

Krytyka pomysłu organizacji

W sprawie pomysłu organizacji głos zabrał członek CSU w Bundestagu Max Straubinger, który jest zdania, że Greenpeace próbuje wzbudzić negatywne nastroje przeciwko mięsu, jedynie z powodów ideologicznych. Jak stwierdził, ten zakaz jest atakiem na podstawy społecznej gospodarki rynkowej w Niemczech.

- To niedopuszczalna ingerencja w wolność przedsiębiorczości. Należy zezwolić na reklamowanie wszystkich produktów legalnie wprowadzonych na rynek, w tym mięsa, a także informacji o cenach - zaznaczył Straubinger.

A co z hodowcami świń w takiej sytuacji?

- Zakaz reklamy mięsa byłby zabójczy dla hodowców świń - dodał polityk.

Podobnego zdania jest Torsten Staack, dyrektor zarządzający ISN, który uważa, że w obecnej sytuacji potrzebna jest reklama mięsa.

- To, co robi Greenpeace w tym przypadku, jest po prostu populistyczne. Wszyscy zgadzamy się, że w reklamie nie ma miejsca na śmieciowe ceny mięsa. Jednak kampanie reklamowe są również narzędziami gospodarki rynkowej z umiarkowanymi deklaracjami cenowymi dla wszystkich produktów. Ponadto należy również zapytać Greenpeace, co próbują osiągnąć? Czy to nie jest zapobieganie wzrostowi dobrostanu zwierząt i próba przenoszenia produkcji z Niemiec do innych krajów? Właśnie taki cel zostanie osiągnięty, jeśli zakaże się reklamy produktów regionalnych i dobrostanu zwierząt - przekazał dyrektor zarządzający ISN, Torsten Staack.

Zapraszamy na Twittera Rolnik Info twitter.com/rolnikinfo

Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:

Źródło: Ceny Rolnicze, Farmer

Następny artykuł