Mleko - zagraniczny rynek
Devanath/Pixinio/Domena publiczna CC0
Autor Aneta Wasilewska - 25 Grudnia 2020

Sprzedaż zwiększyła się nawet o 70%. Polskie mleko podbija zagraniczny rynek

W 2020 roku aż o 70% wzrosła sprzedaż polskiego mleka na chińskim rynku. Produkty mleczne i samo mleko cieszy się tam coraz większą popularnością. Obecnie jest najbardziej konkurencyjne ceno wśród całej UE.

Zgodnie ze wstępnymi danymi z Ministerstwa Finansów, sprzedaż mleka z Polski do Chin w bieżącym roku zwiększyła się około 70 procent. Na rynku chińskim produkty mleczne, pochodzenia polskiego cieszą się coraz większą popularnością, a wszystko dzięki działaniom promocyjnym, które zostały podjęte przez Polską Izbę Mleka w Państwie Środka.

Obecnie Polska zajmuje piąte miejsce pod względem produkcji mlekach w całej Unii Europejskiej, a w skali całego świata, jest to pozycja numer 12.

Polskie mleko i wyroby mleczne na rynku chińskim

Polska Izba Mleka na ten moment stara się dostarczać chińskim importerom i konsumentom jak najwięcej informacji o zaletach i konkurencyjności mleka, by mleko i jego przetwory na stałe zagościły już na chińskim rynku.


22 grudnia odbyło się spotkanie zorganizowane przez ambasadę Rzeczypospolitej Polskiej w Pekinie, podczas którego pojawili się przedstawiciele największych chińskich importerów oraz stowarzyszeń branżowych.

Spotkanie odbyło się w ramach projektu "Mleczne Skarby - Trade Milk", który został sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. Jak przekazał portal Agropolska, wzięli w nim udział Ambasador RP Wojciech Zajączkowski, Radca Rolny Ambasady RP w Pekinie Magdalena Czechońska oraz Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka, Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.

Głównym celem spotkania było podsumowanie 2020 roku w branży mleczarskiej w Polsce, w kontekście eksportu do Chin.

- Cieszymy się, że lata inwestycji w promocję polskiego mleka w Chinach dają oczekiwane efekty, szczególnie w tak trudnym roku dla producentów i importerów, jakim jest 2020 - przekazała Dyrektor Biura Polskiej Izby Mleka i Pierwsza Wiceprzewodnicząca COGECA Agnieszka Maliszewska.

Główny priorytet

Oceniając cały eksport żywności z Polski do Chin, mleko i jego przetwory stanowią 39% wolumenu sprzedaży importowanej żywności. Obecnie mleko z Polski jest najbardziej konkurencyjne cenowo wśród krajów UE, co w połączeniu z wysokimi standardami produkcji, sprawiają, że są jednym z najbardziej pożądanych produktów na całym rynku chińskim.

Zdaniem Agnieszki Maliszewskiej, obecnie wzmocnienie rozpoznawalności polskiego mleka na chińskim rynku, jest jednym z głównych priorytetów.

Źródło: Agropolska

Następny artykuł