mrirw
unsplash.com / fot. Susanna Marsiglia
Autor Magdalena Więckowska - 31 Grudnia 2020

MRiRW ogłosiło nabór wniosków do 1 lutego. Tym razem nie chodzi o dotacje

MRiRW ogłosiło w środę 30 grudnia 2020 roku nowy nabór - tym razem nie chodzi bynajmniej o nabór na dotacje dla rolników, lecz na członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych.

MRiRW zaznaczyło, iż kadencja będzie trwać od 2021 do 2025 roku. Na wnioski ministerstwo czeka do 1 lutego 2021 roku.

MRiRW i komisje funduszy

W Polsce istnieją ogólnokrajowe organizacje, które odpowiedzialne są za konkretny fundusz promocji produktów rolno-spożywczych. Zgodnie z ministerialnym rozporządzeniem każda z takich organizacji musi przedstawić szefowi resortu członków powołanej przez siebie komisji.

Trwająca jeszcze kadencja członków komisji wygaśnie wraz z końcem maja 2021 roku, lecz jeszcze przed tym czasem muszą być znane nazwiska nowych członków. Wyjątkiem jest tutaj Fundusz Promocji Roślin Oleistych - powstał on w 2019 roku, więc kadencja upływa tutaj później.

Kwestie prawne reguluje ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych.

Na koniec roku pojawiła się wiadomość z KRUS. Rolnicy mogą wziąć udział w otwartych konsultacjachNa koniec roku pojawiła się wiadomość z KRUS. Rolnicy mogą wziąć udział w otwartych konsultacjachCzytaj dalej

Fundusze promocji produktów rolno-spożywczych

Resort rolnictwa oczekuje na wnioski do 1 lutego 2021 roku, a każde zgłoszenie można wysłać tylko i wyłącznie na formularzu, który jest załącznikiem do rozporządzenia ministerstwa.

Istnieją dwie drogi dokonania formalności: tradycyjna, czyli pocztowa lub elektroniczna. Jak podaje portal lexlege.pl w Polsce istnieje dziesięć funduszy promocji.

Jest to Fundusz Promocji Mleka, Mięsa Wieprzowego, Mięsa Wołowego, Mięsa Końskiego, Mięsa Owczego, Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Owoców i Warzyw, Mięsa Drobiowego, Ryb oraz Roślin Oleistych.

Ich rolą jest wspieranie marketingu branży rolniczej, dbałość o wzrost spożycia konkretnych produktów, a także ich promocja w społeczeństwie.

Zasoby finansowe na te cele pozyskiwane są ze sprzedaży płodów rolnych oraz zwierząt.

Warto dodać, że w każdym funduszu zasiada dziewięciu członków: jest to trzech przetwórców produktów rolnych typowych dla danego funduszu, pięciu producentów oraz jeden przedstawiciel izb rolniczych.

Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:

Następny artykuł