Wyszukaj w serwisie
wiadomości ceny zwierzęta uprawy maszyny finanse i prawo biznes Wieś
RolnikInfo.pl > Zwierzęta > Apel gwiazd do znanej sieci sklepów. Lidl odpowiada
Justyna  Nachman
Justyna Nachman 26.09.2023 17:51

Apel gwiazd do znanej sieci sklepów. Lidl odpowiada

kura
Pixabay

Znane polskie osobistości zaapelowały o zmiany warunków chowu na fermach drobiu. Znana sieć sklepów odniosła się do kampanii, która w krótkim czasie obiegła polskie media.

Gwiazdy apelują

Polskie gwiazdy, dziennikarze i działacze wzięli niedawno udział w dużej kampanii Otwartych Klatek, w której to apelowali do sieci Lidl o polepszenie warunków życia drobiu hodowanego na mięso. Popularny dyskont zareagował na kampanię oraz medialne doniesienia.

Znane postacie wystąpiły w krótkim spocie, w którym to apelują do Lidla o podpisanie porozumienia European Chicken Commitment (ECC). Porozumienie to zawiera listę podstawowych wymogów dobrostanowych, których wdrożenie przez hodowców znacząco przyczyni się do poprawy życia brojlerów

Firmy podpisujące ECC zobowiązują się, że do 2026 r. będą wymagać od swoich dostawców spełnienia określonych warunków dla 100% dostarczanego przez nich mięsa zarówno tego świeżego, mrożonego, jak i przetworzonego. Dokument uwzględnia m.in. zmniejszenie gęstości hodowlanej zwierząt, rezygnację z hodowli kurczaków ras szybko rosnących, przyjęcie efektywniejszych sposobów ogłuszania brojlerów oraz poprawę warunków środowiskowych poprzez np. dostęp do naturalnego światła czy udostępnienie ptakom podłoża do dziobania.

"Drogi Lidlu, dlaczego pozwalasz na tak ogromne cierpienie zwierząt?" - pytają w spocie gwiazdy. "Podpisz porozumienie, które zmieni ich los" - mówią. 

Odpowiedź Lidla

Jak podaje portal zielona.interia.pl, dyskont przyznał, że inicjuje akcje w kierunku poprawy życia zwierząt na fermach, z których pozyskuje mięso. Biuro prasowe Lidla podało, że sprzedawane przez nich mięso z kurczaka w 45 proc. pochodzi z miejsc, które uwzględniają poprawę warunków hodowli zwierząt. Lidl deklaruje, że kurczaki mają dostęp do światła dziennego, ściółek, są karmione roślinną paszą oraz mają specjalne antystresowe zabawki.

Czy Lidl dba o dobrostan zwierząt?

Na swojej stronie internetowej Lidl podaje, że podejmuje różne strategie dotyczące zrównoważonego rozwoju. W zdecydowanej większości sklep informuje jednak o działaniach związanych z ograniczeniem emisji, poprzez wdrożenie OZE, czy obniżenie śladu węglowego z transportu.

Na stronie sklepu nie ma natomiast informacji o warunkach, w których są utrzymywane zwierzęta u swoich dostawców. Lidl poświęcił jedynie uwagę kurom, a dokładniej samym jajom sprzedawanym w sklepach. Na ich stronie można znaleźć "Pisemne stanowisko dotyczące zrównoważonego zaopatrywania w jaja". Z zamieszczonego oświadczenia wynika, że Lidl zdecydował o wycofaniu ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego, oraz wyeliminowaniu ich z produktów marek własnych do końca 2025 r.