Targowiska szansą dla polskich rolników? Bazary wracają do łask!
Detaliczna sprzedaż sezonowych produktów na ulicach, placach lub halach targowych to forma handlu, która niektórym kojarzy się z przestarzałym podejściem do prowadzenia biznesu. Jednak okazuje się, że zdecydowana większość Polaków chętnie kupuje świeże towary w tego typu miejscach. Wiele wskazuje na to, że bazary mogą być szansą dla licznej grupy producentów podstawowych produktów spożywczych.
Większość Polaków regularnie kupuje produkty spożywcze od drobnych rolników
Według danych zebranych podczas badań prowadzonych przez BIG InfoMonitor, 86% Polaków regularnie odwiedza targowiska, na których oferowana jest sprzedaż podstawowych produktów spożywczych .
Niemalże 16% osób biorących udział w badaniu przyznało, że na zakupy spożywcze na targowiska udaje się kilka razy w tygodniu. Z kolei co czwarty respondent bazary odwiedza średnio raz w tygodniu, a połowa ankietowanych robi to jeszcze rzadziej.
Klientami są ludzie zaliczający się do różnych pokoleń
Okazuje się, że targowiska na których znaleźć można świeże i sezonowe produkty spożywcze cieszą się zainteresowaniem każdej grupy wiekowej .
Ponad 50% ludzi w wieku 18-34 lat deklaruje, że na zakupy na bazary przychodzi co najmniej dwa razy w miesiącu . Z wiekiem skłonność do wybierania lokalnych targowisk zwiększa się. Wśród grupy wiekowej 55-64 ponad 65% ankietowanych przyznaje, że tego typu miejsca odwiedza co najmniej raz na dwa tygodnie.
Klienci szukają na bazarach produktów o konkretnych cechach
Ponad 90% respondentów kupuje na targowiskach sezonowe warzywa i owoce. Niemalże 40% klientów zainteresowanych jest pieczywem i nabiałem, natomiast najmniejsze zainteresowanie budzi mięso i ryby. Tą grupę produktów kupuje 27% ankietowanych.
Około 40% stałych klientów targowisk podkreśla, że ich zdaniem lokalne produkty są zdrowsze i wyższej jakości, w porównaniu do tych oferowanych przez duże sieci sklepowe. Ponadto, 38% ankietowanych przyznaje, że chce wspierać lokalne biznesy. Idąc na bazar nie oczekują cen niższych, niż w marketach spożywczych . Co więcej, 9% respondentów szuka na bazarach żywności ekologicznej.
Źródło: media.big.pl