RolnikInfo.pl Biznes Kaufland nie sprzeda już jaj z chowu klatkowego. Wszystko w 2022 roku
unsplash.com / fot. Erol Ahmed

Kaufland nie sprzeda już jaj z chowu klatkowego. Wszystko w 2022 roku

19 marca 2022

Kaufland, wcześniej niż początkowo planowano, rozpoczął rozmowy z dostawcami jaj. Celem zmian jest podniesienie dobrostanu zwierząt.

Kaufland bez jaj z chowu klatkowego

Obecnie w sprzedaży w sklepach dostępne są jaja z chowu klatkowego, ściółkowego, ekologicznego lub z wolnego wybiegu .

Nie trzeba być specjalistą z zakresu produkcji i sprzedaży jaj, by wiedzieć, że te pierwsze są najtańszym rodzajem tego typu produktu.

Jaja z chowu klatkowego są tanie - i na tym najprawdopodobniej kończą się ich zalety. Największą bolączką współczesnych konsumentów jest fakt, że znoszące jaja kury przebywają w złych warunkach, czyli w niewygodnych, ciasnych klatkach.

Rezygnacja z tego typu jaj nie jest pierwszym działaniem Kauflandu na rzecz dobrostanu zwierząt. Sieć zrezygnowała ze sprzedaży żywych karpi , które są nadal bardzo popularne w wielu innych sklepach w okresie okołoświątecznym.

Mało kto zdaje też sobie sprawę, że Kaufland również zrezygnował w swojej ofercie z mięsa i przetworów kaczych i gęsich w sytuacji, w której ptaki te są przymusowo tuczone.

Nadchodzi kolej na nioski

Wyeliminowanie jaj z chowu klatkowego będzie wymagało współpracy władz sieci Kaufland z producentami. Wszak to oni będą musieli w dużej mierze ponieść konsekwencje zmieniającego się świata oraz kompletnie nowych wymagań konsumenckich.

Już od 2022 roku na półkach w Kauflandzie zamiast jaj z chowu klatkowego zobaczymy te z chowu ściółkowego, ekologicznego i wolnego wybiegu. Oznaczać to będzie jedno: coraz mniej kur zamkniętych w klatkach oraz znaczącą poprawę jakości ich życia.

Warto dodać, że Kaufland w produktach sygnowanych własną marką (np. K-Classic) już od jakiegoś czasu wyrzekł się jaj z chowu klatkowego. Dotyczy to sprzedaży zarówno świeżych jaj, jak i produktów, do produkcji których jaja są niezbędne - makaronów, bułeczkach mlecznych czy biszkoptach.

Kaufland zaczął pozytywną zmianę od siebie i konsekwentnie wsłuchuje się w sygnały płynące od konsumentów. Klienci sklepów spożywczych coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na cenę i jakość żywności, ale także na dobrostan zwierząt, co sprawia, że rynek produktów pochodzenia zwierzęcego zmienia się na lepsze.

Zapraszamy na Twittera Rolnik Info twitter.com/rolnikinfo

Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:

Źródło: portalspozywczy.pl

Obserwuj nas w
autor
Magdalena Więckowska

Z wykształcenia muzyk, filozof i polonista. Stanowisko wydawcy i redaktora w na portalu RolnikInfo jest moim debiutem w branży dziennikarskiej, choć praca ze słowem pisanym towarzyszy mi od wielu lat.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@rolnikinfo.pl
wiadomości ceny zwierzęta uprawy maszyny finanse i prawo biznes Wieś