Wyszukaj w serwisie
wiadomości ceny zwierzęta uprawy maszyny finanse i prawo biznes Wieś
RolnikInfo.pl > Finanse i Prawo > eWniosekPlus znowu szwankuje? Rolnicy stracili szansę na dopłaty
Justyna  Nachman
Justyna Nachman 23.08.2023 15:07

eWniosekPlus znowu szwankuje? Rolnicy stracili szansę na dopłaty

Pieniądze
Domena publiczna

Aplikacja eWniosekPlus nie powiadomiła części rolników o konieczności naniesienia poprawek do składanego wcześniej wniosku o dotację na zakup i montaż silosów. W efekcie czego stracili szansę na złożenie stosownych poprawek i otrzymanie dotacji.

O którą dotację chodzi konkretnie?

Od 5 czerwca do 5 lipca 2023 r. można było ubiegać się o wsparcie na przedsięwzięcia, mające na celu poprawę infrastruktury magazynowej, które miały służyć zwiększeniu odporności gospodarstw rolnych na kryzysy. 

Pomoc miała przysługiwać m.in. na zakup nowego silosu oraz stanowiących jego integralną część urządzeń lub elementów wyposażenia, np. wentylatorów czy też samego oprogramowania. Wsparcie dotyczyło także montażu i transportu

Wnioski o dofinansowanie były przyjmowane wyłącznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR - aplikacji eWniosekPlus. 

Ile mogła wynosić taka pomoc?

Dofinansowanie, w formie refundacji, standardowo wynosi do 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a 60 proc. jeśli chodzi o młodych rolników. Natomiast limit pomocy to, co do zasady, 50 tys. zła dla gospodarzy do 40. roku życia - 60 tys. zł. Opisana pomoc pochodziła z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Na czym polegał problem z aplikacją?

Jak powszechnie wiadomo, składane wnioski mogą zawierać błędy, które decydują o słuszności przyznania dotacji danemu rolnikowi. Złożenie stosownych poprawek w terminie gwarantuje przyjęcie złożonego wniosku i przesłanie go do dalszej weryfikacji. Jednak aby tak mogło się stać, rolnik musi zostać powiadomiony o konieczności naniesienia poprawek

- Rolnicy, których wnioski zostały odrzucone lub musieli złożyć do nich poprawki, powinni otrzymać powiadomienie przez sms lub maila, że na ich koncie na platformie eWniosekPlus pojawiła się nowa wiadomość dotycząca wniosku – mówi Marcin Szymański, ekspert w dziale dotacji Agraves. – Tymczasem od kilku rolników otrzymaliśmy sygnały, że nie trafiły do nich żadne wiadomości sms ani mailowe, które informowałyby o zmianie statusu ich wniosku. Co za tym idzie, wygasł im termin, w którym mogliby nanieść poprawki do wniosków. W konsekwencji ich wnioski zostały odrzucone – podkreśla Szymański.

Tagi: Dopłaty ARiMR