8,7 mln zł z Ministerstwa Rolnictwa dla TVP i Polskiego Radia. Pieniądze poszły m.in. na kampanie edukacyjne
Małgorzata Kidawa-Błońska na początku bieżącego roku zwróciła się do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z interpelacją poselską w sprawie umów zawartych przez MRiRW z TVP SA oraz Polskim Radiem SA. Polityk z ramienia PO próbowała uzyskać odpowiedź na pytania, czy MRiRW zawarło w 2019 i 2020 roku umowy z TVP SA oraz Polskim Radiem SA, jeśli tak, to czego dotyczyły i na jaką kwotę. Kidawa-Błońska dopytywała także o to, czy w wymienionych latach Ministerstwo Rolnictwa korzystało z ogłoszeń społecznych w mediach publicznych.
Ile pieniędzy z Ministerstwa Rolnictwa trafiło do TVP?
Wśród umów zawartych przez MRiRW z TVP SA w 2019 roku było między innymi:
przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej upowszechniającej wiedzę pomiędzy szkołami rolniczymi a osobami zainteresowanymi edukacją na rzecz rozwoju obszarów wiejskich - 350 000,00 zł;
przeprowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej o efektach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 i Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, w tym Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, umieszczenie wątków dot. kampanii w audycjach "To się opłaca" - 450 000,00 zł;
przeprowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej dot. unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, umieszczenie wątków w audycjach "Pytanie na śniadanie - Apetyt na jakość" - 63 999,00 zł;
przeprowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej dotyczącej rolnictwa i gospodarki żywnościowej, produkcja i emisja spotu informacyjnego oraz działania online - 507 644,21 zł;
przeprowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej o rolnictwie i gospodarce żywnościowej, w tym w zakresie stosowania w gospodarstwach rozwiązań przyjaznych środowisku, umieszczenie wątków dot. kampanii w audycjach „Magazyn Rolniczy” - 60 000,00 zł;
przeprowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej dot. oznaczenia "PRODUKT POLSKI” – działania online w serwisach www.tvp.pl - 100 000,00 zł;
Zapraszamy do obejrzenia naszego materiału wideo:
[EMBED-3]
Łącznie na kampanie informacyjno - edukacyjne w 2019 roku Ministerstwa Rolnictwa przeznaczyło 3 025 818 zł.
Natomiast w ubiegłym roku było to 4 523 334 zł. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w grudniu 2020 roku, wszystkie regionalne oddziały TVP otrzymały po 14 tysięcy złotych za przeprowadzenie kampanii dotyczącej tradycji bożonarodzeniowych w danych regionach, czyli na produkcję i emisję audycji pt. „Tradycyjne Boże Narodzenie”.
W 2020 roku od Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dla TVP wpłynęły pieniądze między innymi na:
przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej polegającej na promocji krótkich łańcuchów dostaw, poprzez informowanie potencjalnych producentów rolnych i konsumentów o internetowej platformie sprzedażowej www.polskiebazarek.pl w postaci: produkcji 30- sekundowego i 15- sekundowego spotu informacyjno-edukacyjnego dotyczących portalu www.polskiebazarek.pl - 40 000 zł,
emisji spotów - 297 846,01 zł,
przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej promocji instrumentów finansowych dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w postaci: produkcji 30- sekundowego spotu informacyjno-edukacyjnego dotyczącego Funduszu Gwarancji Rolnych - 50 000 zł, emisji spotu - 248 731,30 zł;
przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej o turystycznych funkcjach obszarów wiejskich, w kontekście upowszechniania wiedzy o potencjale polskiej wsi na rzecz rozwoju sektora turystycznego i budowania pozytywnego wizerunku obszarów wiejskich - 304 987,04 zł;
przeprowadzenie kampanii informacyjno - edukacyjnej dot. rolnictwa i gospodarki żywnościowej w tym rolnictwa ekologicznego, umieszczenie wątków dot. kampanii w audycji „Magazyn Rolniczy” - 25 000,00 zł;
Tańsza współpraca z Polskim Radiem
Dużo mniej w 2019 i 2020 roku zostało przeznaczone z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi dla Polskiego Radia. W 2019 roku było to 370 237 zł a w 2020 roku 783 840 zł. Dla przykładu MRiRW w 2020 roku przeznaczyło 194 832,00 zł na "produkcja materiałów dot. ProgramuRozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i emisja tych materiałów w audycji "Forum Rolnika" na antenie 8 rozgłośni regionalnych, a także umieszczanie audycji na stronach internetowych tych rozgłośni", czy 89 251,88 zł na "przeprowadzenie kampanii informacyjno-edukacyjnej promującej polski ebazarek pod nazwą: „Cudze chwalicie, swoje poznajcie”, produkcja reklamy dźwiękowej dotyczącej kampanii informacyjnej oraz jej emisja".
- Jednocześnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oświadcza, że w latach 2019-2020 nie korzystało z ogłoszeń społecznych w mediach publicznych - dodał Ryszard Bartosik w odpowiedzi na interpelację.
Zapraszamy na Twittera Rolnik Info twitter.com/rolnikinfo
Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:
Źródło: Interpelacja, Wirtualne Media