mięso
unsplash.com / fot. Jez Timms
Autor Magdalena Więckowska - 13 Lutego 2021

Młodzi Polacy chętniej kupują mrożone produkty mięsne. Wyniki badań

Badanie dotyczące stosunków Polaków do mięsnych produktów mrożonych ukazało, iż młodsze pokolenie sięga po tego typu żywność dużo chętniej, niż pokolenie seniorów. Co więcej, wpływ na zmianę zwyczajów konsumenckich okazała się także mieć pandemia koronawirusa.

Stosunek konsumentów do mięsnych produktów mrożonych zbadał SuperDrob - jeden z największych polskich producentów drobiu - oraz Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat.

Mrożone produkty mięsne a stosunek Polaków

Wyniki badania nie pozostawiają wątpliwości: mięsne produkty mrożone są najbardziej popularne wśród młodego pokolenia, czyli tzw. millenialsów. W przypadku osób powyżej 60. roku życia zauważalny jest większy opór w stosunku do kupowania tego typu żywności.

Źródeł podobnego podejścia możemy doszukiwać się w mniejszej chęci do eksperymentowania z codziennym jadłospisem oraz przyzwyczajeniach konsumenckich starszego pokolenia Polaków. Jak podaje badanie SuperDrobu i BioStatu, 31,8% seniorów w ogóle nie korzysta z mrożonych produktów mięsnych.

Warto zaznaczyć, że w Polsce, w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, spożycie mrożonych produktów mięsnych jest sporo niższe. Na podstawie ubiegłorocznego raportu Researchandmarkets.com analizującego rynek mrożonek na świecie wiadomo, że w skali globalnej branża może w kolejnych latach rozwinąć się o 2,5-4%.

Traktorzysta urządził kulig i uciekał przed policją. Teraz odpowie przed sądemTraktorzysta urządził kulig i uciekał przed policją. Teraz odpowie przed sądemCzytaj dalej

Jakie przekonania w kwestii mrożonych produktów mięsnych manifestowali badani Polacy? Jedno z najczęściej pojawiających się stwierdzeń dotyczy przekonania, iż mrożenie jest naturalnym sposobem konserwowania żywności. Ze względu na ten walor mięsne mrożonki wybiera 46,3% respondentów.

Kolejnym ważnym czynnikiem, dla którego Polacy decydują się na zakup i spożywanie mrożonych produktów mięsnych, są zachowane wartości odżywcze i walory smakowe produktów (41,7% odpowiedzi). Co istotne, 32,3% badanych stwierdziła, że dzięki mrożonej żywności unika wyrzucania jej ze względu na krótkie daty ważności.

Warto dodać, że około 20% osób spośród tysiącosobowej grupy respondentów powiedziało, iż nigdy nie kupowało mrożonych produktów mięsnych.

Czy to dobra wiadomość dla rolników?

Czy fakt, iż mrożone produkty mięsne stają się coraz bardziej popularne wśród młodego pokolenia Polaków, jest dobrą wiadomością dla rolników? Można sądzić, że tak właśnie jest - mrożenie pozwala na dłuższe przechowywanie żywności, co uelastycznia sztywne terminy spożycia wielu produktów.

W dobie pandemii koronawirusa i ograniczonej liczby wizyt w sklepach wiele osób z większą chęcią zaopatruje się w mrożonki. Niemałą rolę odgrywa też tutaj wygoda i szybkość przygotowania tego typu dań.

Rynek drobiu i rynek wieprzowiny w ostatnich miesiącach przeżywały bardzo trudne chwile, stąd każda pozytywna informacja z branży z pewnością ucieszy nieco hodowców. Badanie SuperDrobu oraz BioStatu zostało przeprowadzone metodą CATI na ogólnopolskiej grupie tysiąca osób na początku stycznia 2021 roku.

Zapraszamy na Twittera Rolnik Info twitter.com/rolnikinfo

Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:

źródło: swiatrolnika.info

Następny artykuł