Wyszukaj w serwisie
wiadomości ceny zwierzęta uprawy maszyny finanse i prawo biznes Wieś
RolnikInfo.pl > Wiadomości > Roślinne żeberka. Wielkie zaskoczenie w świecie alternatywnego mięsa
Zuzanna Rucińska
Zuzanna Rucińska 31.08.2023 08:00

Roślinne żeberka. Wielkie zaskoczenie w świecie alternatywnego mięsa

Żeberka na talerzu
unsplash.com

Roślinne żeberka z jadalnymi kośćmi mogą być dla wielu osób dużym zaskoczeniem, jednak słoweńska firma Juicy Marbles lubi wprawiać w zdumienie konsumentów.
 

„Mięsne” doświadczenie dla każdego

Jak dowiadujemy się ze strony internetowej firmy Juicy Marbles, ich nowatorskie produkty roślinne bazują na założeniu braku użycia laboratoryjnych hodowli czy wykorzystaniu podejrzanych chemikaliów podczas procesu produkcji. Jak tłumaczy Vladimir Mićković współzałożyciel firmy, w całości roślinne żeberka z jadalnymi kośćmi są stworzone z potrzeby „mięsnego” doświadczenia, zarówno społecznego, jak i kulturowego.

Radość z celebrowania tradycji

Firma zaznacza, że ich roślinne żeberka nadają się m.in. do pieczenia lub smażenia. Roślinne „mięso” proponowane przez firmę odznacza się taką samą zawartością białka, co suszona wołowina.

„Wokół mięsa istnieje kultura świętowania, dzielenia się i przynależności – część kultury jedzenia, która tworzy się od tysięcy lat. Każdy, kto ogranicza mięso, prawdopodobnie potwierdzi, że najtrudniejszy nie jest brak smaku mięsa, ale poczucie wykluczenia z tradycji kulturowych. Dlatego jako kolejny produkt wybraliśmy żeberka, a nie kolejny kawałek steka. Chcieliśmy stworzyć coś, co przywołuje radość dzielenia się jedzeniem” – czytamy w artykule Portalu Spożywczego, który cytuje słowa współzałożyciela Juicy Marbles.

Kontrowersyjna kwestia kości

Wegańska propozycja od firmy Juicy Marbles wzbudziła wiele kontrowersji wśród konsumentów. Spore grono osób podkreślało zasadność imitowania kości w produkcie przeznaczonym dla wegan.  

Zgodnie z informacją zawartą w komunikacie serwisu portalspozywczy.pl, roślinne żeberka zostaną wprowadzone do sprzedaży w sklepie internetowym firmy już na początku 2024 r. Do tego czasu, będą one dostępne w limitowanych edycjach w Wielkiej Brytanii, UE i USA.

Źródło: portalspozywczy.pl, eu.juicymarbles.com