Wyszukaj w serwisie
wiadomości ceny zwierzęta uprawy maszyny finanse i prawo biznes Wieś
RolnikInfo.pl > Ceny > Kraj, w którym konsumenci chcą jaj z chowu klatkowego. Powód jest jeden
Magdalena Maffioli
Magdalena Maffioli 31.10.2023 18:28

Kraj, w którym konsumenci chcą jaj z chowu klatkowego. Powód jest jeden

młody kogut w klatce
unsplash.com

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz poinformowała o nastrojach konsumentów w zachodniej części Europy: Francuzi nie wykazują gotowości na rezygnację z jaj produkowanych w systemie klatkowym. Powód jest jeden: rosnąca inflacja, która wymusza na konsumentach poszukiwanie nowych źródeł oszczędności.

Jaja z chowu klatkowego. Zmiana trendów podyktowana sytuacją finansową Francuzów

Mimo wcześniejszych tendencji Francji do podążania ścieżką rezygnacji z chowu klatkowego, sytuacja diametralnie zmieniła się w obliczu trudności ekonomicznych, które wywołał kryzys ekonomiczny i szalejąca w Europie inflacja. Jaja klatkowe zaczęły odzyskiwać popularność kosztem droższych alternatyw. Producentów jaj zaskoczyło to, konfrontując wcześniejsze deklaracje konsumentów z ich rzeczywistymi wyborami zakupowymi.

Jaja z chowu ekologicznego w odwrocie?

Francuscy konsumenci, konfrontowani z rosnącymi kosztami życia, wybierają jaja klatkowe jako tańsze, a jednocześnie dobre źródło składników odżywczych. Analizy przeprowadzone przez francuską branżową organizację CNPO pokazują, że w okresie silnej presji inflacyjnej jaja pochodzące z chowu klatkowego stały się wyborem, którego dokonuje coraz większa liczba osób. Co więcej, w porównaniu do 2022 roku zauważono we Francji spadek droższych jaj z ekologicznych źródeł o 7 proc. 

Zamiast mięsa i ryb - jaja. I najlepiej niezbyt drogo

Przywoływana przez KIPDiP organizacja CNPO wskazuje, że jaja stają się produktem antykryzysowym, pozostając najtańszym źródłem białka zwierzęcego we francuskich supermarketach. W kontekście ubożenia społeczeństwa cena żywności może powoli stawać się być ważniejszym kryterium niż metoda chowu czy kraj pochodzenia. W obliczu kryzysu wielu konsumentów decyduje się na ograniczenie spożycia mięsa czy ryb, zwiększając jednocześnie konsumpcję jaj.



źródło: KIPDiP

Tagi: KIPDiP