Gąsienice i opony pneumatyczne w jednym. Rewolucyjna technologia CupWheel
Nie, to wcale nie są przebite opony, to najnowsza produkcja holenderskiej firmy opon Galileo. Ich unikatowy kształt pozwala na jazdę nawet po najcięższym terenie. AgriCup łączy zalety gąsienic gumowych i opon radialnych, przeznaczonych dla ciągników i kombajnów.
Długie lata udoskonalenia opon
Galileo Wheel Ltd. to firma z Mevasseret Tzion z Izraela. We współpracy z Mitasem (obecnie pod Trelleborgiem) rozwija od 2011 roku technologię CupWheel.
Warto zaznaczyć, że początkowo takie rozwiązanie miało szerokie zastosowanie do systemów nawadniających znajdujących się na stromych zboczach. Od ponad dziesięciu lat Galileo Wheel rozwijał technologię konstrukcyjną ogumienia, by móc wprowadzić ją również dla chociażby budownictwa czy przemysłu.
Ta innowacyjna opona, pierwszy raz została wprowadzona w 2013 roku do sektora rolniczego . Charakteryzuje je nadzwyczajnie niski naciski na podłoże, dużo większa powierzchnia trakcji, a co najważniejsze (dla kierowców dużych maszyn rolniczych)- komfort jazdy.
Nowe rozwiązanie w identyfikacji zwierząt. Będzie dostępne już od 1 lutegoAgriCup stanowi nowy wzorzec wydajności dla dużych ciągników i kombajnów. Zaawansowana technologia oznacza, że możemy teraz zaoferować oponę, która ułatwia pracę i zwiększa jej opłacalność, bez konieczności pozostawania na łasce złych warunków pogodowych- powiedział Avishay Novoplanski, wynalazca CupWheel i dyrektor ds. technologii w Galileo Wheel-czytamy na portalu “przegląd oponiarski.pl”
Kluczowe cechy opony CupWheel
Czym charakteryzuje się innowacyjna technologia w ogumieniu dla dużych maszyn rolniczych?
1. Rozszerzony ślad- jako główna cecha konstrukcyjna technologii CupWheel. Do 17% większy ślad w porównaniu ze standardową oponą tego samego rozmiaru w warunkach polowych.
2. Większa przyczepność - testy terenowe wykazały , że CupWheel zapewnia do 15% większą przyczepność niż opona IF i do 25% wyższą przyczepność niż standardowa opona.
3. Zmniejszone zagęszczenie gleby- większa powierzchnia podstawy zapewnia równomierne rozłożenie ciężaru maszyny na podłożu. Powoduje to mniejszy nacisk na podłoże i zagęszczenie gleby. Ochrona gleby, maksymalizacja wydajności upraw i zapobieganie erozji gleby.
4. Większa stabilność boczna- testy wykazały o 167% wyższą stabilność boczną CupWheel AgriCup w porównaniu ze standardową oponą przy niskim ciśnieniu powietrza i przy dużym obciążeniu.
5. Niskie ciśnienie- AgriCup działa przy niższym ciśnieniu w porównaniu z oponami standardowymi lub VF. W przypadku przebicia AgriCup działa przy zerowym ciśnieniu powietrza i może być ponownie użyty po naprawie i napompowaniu.
6. Dopasowanie do każdej felgi- opony rolnicze AgriCup idealnie pasują do standardowych felg, bez konieczności modyfikowania lub regulacji jakiegokolwiek elementu ciągnika
Testy opon w ciągnikach
Przeprowadzone testy w terenie pokazały, że opona CupWheel daje znacznie lepszą przyczepność niż standardowe opony do ciągników, co zapewnia maszynom rolniczym bezproblemowe poruszanie się po mokrych i błotnistych terenach. Kolejną zaletą tych opon jest zmniejszenie zużycia paliwa do 10%, a to właśnie dzięki zwiększonej przyczepności i zarazem minimalnym poślizgiem.
Na glebie gliniastej opony sprawdzały się doskonale zarówno na polach buraka, jak i na ściernisku pszenicy, bez widocznego poślizgu kół.
Chcesz zakupić oponę CupWheel, ale martwisz się, że nie będzie pasować na felgę ciągnika? Nic bardziej mylnego. Kształt opon jest tak skonstruowany, by odpowiadał każdej feldze.
Nasze rozwiązanie airless jest znacznie tańsze i oferuje wszystkie korzyści, których potrzebują operatorzy maszyn w rolnictwie, leśnictwie i budownictwie. Ponieważ działam w branży od dłuższego czasu, wiem, jak bardzo takie rozwiązanie jest potrzebne. Ta opona ma zarówno zalety eksploatacyjne, jak i cenowe, co czyni ją prawdziwym zwycięzcą.-budownictwie - zaznaczył Andrew Mabin, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu OE w Galileo Wheel.
Chociaż producent opon preferuje, by ciśnienie robocze wynosiło 1,2 bara to Armin Schon (dyrektor generalny Galileo Wheel) uważa, że mogą pracować również przy dużo niższym ciśnieniu, wynoszącym 0,4 bara.
Mogą pracować z takim samym ciśnieniem na polu i na drodze. W przeciwieństwie do VF, nie musisz się zatrzymywać, aby wyregulować ciśnienie powietrza. Stabilność boczna wynika z konstrukcji, a nie ciśnienia powietrza- przekazuje portla "farmer.pl"