Wyszukaj w serwisie
wiadomości ceny zwierzęta uprawy maszyny finanse i prawo biznes Wieś
RolnikInfo.pl > Wiadomości > Agrounia pokazała całą prawdę. Dowody z Biedronki oburzają rolników i konsumentów
Magdalena Więckowska
Magdalena Więckowska 27.04.2021 02:00

Agrounia pokazała całą prawdę. Dowody z Biedronki oburzają rolników i konsumentów

Agrounia
Facebook / Agrounia

Tymczasem działacze Agrounii po raz kolejny odwiedzili jeden ze sklepów i po krótkiej obserwacji wypunktowali szereg nieścisłości związanych z oznaczaniem kraju pochodzenia produktów spożywczych. 

Michał Kołodziejczak w Biedronce 

27 kwietnia 2021 roku na facebookowym profilu Agrounii mogliśmy oglądać transmisję na żywo z wizyty Michała Kołodziejczaka w jednym ze sklepóow Biedronka w centrum Warszawy. Lider Agrounii chciał sprawdzić, czy po nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta władze sklepu zmieniły swoje praktyki.

Niestety, jak wskazał Michał Kołodziejczak w krótkim filmie, kwestie, za które dyskont był krytykowany, wcale nie uległy poprawie.  

- Porządek w sklepach nie został zrobiony, tych błędów jest jeszcze więcej niż ja pokazałem - stwierdził lider Agrounii. Dodał również, iż zachowanie zarządu Biedronki godzi w dobry interes polskiego rolnictwa:

Zapraszamy do obejrzenia naszego najnowszego materiału wideo:

[EMBED-7]

- Rolnicy tracą, bo ludzie myślą, że kupują polskie, a kupują zagraniczne i to jest nieuczciwe. Tutaj nikt nie mówi o tym, żeby ograniczać przywóz, tylko żeby uczciwie to wszystko pokazywać. A to jest nieuczciwe pokazanie - stwierdził Michał Kołodziejczak, wskazując na wyłożone owoce i warzywa. - Robiąc zakupy w szybkim tempie, jest to po prostu niemożliwe, żeby za każdym razem patrzeć na to, jak tam produkt jest błędnie oznaczony i żeby to wybierać.

Jak stwierdził Michał Kołodziejczak, w pozwie przeciwko sieci sklepów Biedronka chodzi o udowodnienie, że błędy oznaczeń, które widoczne są na półkach, nie są podyktowane błędem ludzkim. Podkreślił, że zarząd Jeronimo Martins Polska zdawał sobie sprawę z całej sytuacji, a osoby pracujące w sklepach nie są niczemu winne. 

- My nie mamy pretensji do tych szeregowych pracowników. Najgorsze jest to, że my wszyscy straciliśmy zaufanie do sklepów - podsumował lider Agrounii. 

Odpowiedź ze strony sieci sklepów Biedronka

Redakcja Rolnik Info otrzymała również wiadomość sieci Biedronka w sprawie decyzji UOKiK z dnia 21 kwietnia 2021 roku. Biuro prasowe sieci informuje, iż: 

- W odniesieniu do artykułu "60 mln złotych kary dla Biedronki. Wszystko przez wprowadzanie konsumentów w błąd" informujemy, że Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, nie zgadza się z karą nałożoną przez Prezesa UOKiK i stanowczo się jej sprzeciwia. Materiał dowodowy w tej sprawie został zebrany w sposób nieobiektywny, a jego jakość i kompletność budzi poważne zastrzeżenia. JMP odwoła się od decyzji Prezesa UOKiK do sądu, uznając ją za nieproporcjonalną i dyskryminującą.

Całą treść stanowiska sieci sklepów Biedronka w sprawie nałożonej kary 60 milionów złotych można przeczytać pod niniejszym linkiem

UOKiK podjął działanie kontrolne wobec sieci sklepów Biedronka po tym, gdy działacze Agrounii zaczęli informować o nieuczciwych praktykach w kwestii oznaczania kraju pochodzenia. Mimo to Agrounia wskazuje, że kara nałożona przez UOKiK jest zbyt niska. 

Zapraszamy na Twittera Rolnik Info twitter.com/rolnikinfo

Artykuły polecane przez redakcję RolnikInfo:

Jeżeli chcesz podzielić się informacjami dotyczącymi zdarzenia, które związane są z rolnictwem lub Twoim gospodarstwem, koniecznie napisz do nas na adres [email protected]

Źródło: Facebook / Agrounia, Biuro Prasowe Biedronka