Traktor jest potoczną nazwą ciągnika rolniczego. Jest on pojazdem mechanicznym, wykorzystywanym przeważnie do pracy na roli. Słowo „traktor” pochodzi od łacińskiego słowa „tractus”, oznaczającego „ciągnięcie”, „wleczenie za sobą” lub „przeciąganie”. Do tej pory słowo to używane jest w większości języków. Wyjątkiem jest m.in. język polski, w którym traktory początkowo nazywano „ciągówką” (od słowa „ciągnąć”). Z czasem słowo to przekształcono na współczesną nazwę – ciągnik.
Pierwszy traktor został skonstruowany przez Amerykanina Johna Froehlicha w 1892 roku. Trzydzieści lat później na rynku pojawił się pierwszy, polski ciągnik – Ursus 1921/1922. Kolejnym kamieniem milowym w rozwoju traktorów było wyposażenie go w wał obrotu mocy oraz trzypunktowy układ zawieszenia, służący do podnoszenia i transportowania przedmiotów.
Ciągniki przeznaczone są do przemieszczania maszyn, urządzeń, a nawet pojazdów, które nie posiadają własnego napędu, a także do napędu urządzeń i maszyn, które nie posiadają własnego silnika. Traktory charakteryzują się niewielkim naciskiem na glebę, zwrotnością, oraz świetnym poruszaniem się w terenie, dlatego stosuje się je przede wszystkim w rolnictwie.
Zgodnie z prawem o ruchu drogowym w Polsce, traktor jest pojazdem silnikowym, przystosowanym do łączenia go ze sprzętem do prac ogrodniczych, rolnych oraz leśnych, a także do ciągnięcia przyczep czy też prac ziemnych. W ruchu ulicznym ciągnik nie może poruszać się z prędkością wyższą niż 30 km/h, lub 20 km/h w przypadku transportowania drużyny robotniczej.
Traktory można podzielić ze względu na dwa kryteria. Pierwszym jest podział ze względu na układ jezdny – w takim przypadku rozróżnia się ciągniki kołowe ze stałym napędem jednej osi, ciągniki kołowe ze stałym napędem obu osi, ciągniki gąsienicowe oraz ciągniki półgąsienicowe.
Drugim natomiast jest podział z uwagi na zastosowanie. Wśród takich ciągników wyróżnia się ciągniki ogrodnicze, sadownicze, komunalne oraz nośniki narzędzi.
Zakup traktora to nie lada wydatek. Wprawdzie na różnych serwisach można znaleźć oferty zaczynające się już od kilkunastu tysięcy złotych, jednak zwykle ceny ciągników wynoszą od 100 tysięcy złotych, do nawet 900 tysięcy złotych. Wpływ na cenę mają takie czynniki jak marka, rocznik, wielkość, czy też jego przeznaczenie. Należy pamiętać, że na cenę przede wszystkim wpływa stan traktora. Nowy sprzęt z oczywistych powodów będzie znacznie droższy od używanego.
Pokaż więcej
Ciągnik to podstawowa i najważniejsza maszyna w gospodarstwie każdego rolnika. Jakiś czas temu pisaliśmy o trendzie zakupu ciągników z drugiej ręki, dziś przyjrzymy się szerzej sprawie rejestracji maszyny, kiedy jakimś cudem nie posiadamy karty pojazdu, badań technicznych oraz dowodu rejestracyjnego. Wydział komunikacji odmówi przerejestrowania takiego ciągnika. Inną sytuacją jest rejestracja na żółte tablice. Co to oznacza? Wyjaśniamy.
Do zdumiewającej sytuacji doszło w środę 21 lutego na terenie powiatu strzeleckiego. Czujny mieszkaniec jednej ze wsi zawiadomił dzielnicowego, by poinformować o pijanym mężczyźnie, który jeździł po chodniku traktorkiem ogrodowym. Oficjalnie wiadomo, że wracał z pobliskiego sklepu z butelką wódki.
Pierwszego stycznia 2024 roku odchodzą w niepamięć przepisy dotyczące obowiązkowego zgłaszania nabycia pojazdu. Kierowcom postawiono nowe warunki. Albo zarejestrują pojazd albo czekać ich będzie kara finansowa. Sprawdziliśmy, czy przepis odnosi się także do ciągników rolniczych.
W czwartek, 2 listopada 2023 roku, mieszkańcy Klewek, gm. Przasnysz na Mazowszu, byli świadkami dramatycznego zdarzenia drogowego. Kierujący ciągnikiem rolniczym, 36-letni mieszkaniec gminy Przasnysz, podczas skrętu w lewo doprowadził do zderzenia z pojazdem marki Skoda. Co jednak bardziej szokujące, badanie trzeźwości ujawniło, że mężczyzna miał aż 3,9 promila alkoholu we krwi.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW) zaprezentowało projekt rozporządzenia, które dotyczy stawki zwrotu podatku akcyzowego za paliwo używane w produkcji rolniczej. Według zaproponowanego projektu rozporządzenia, w 2024 roku stawka zwrotu akcyzy na litr oleju napędowego używanego w rolnictwie miałaby wynieść 1,46 zł.
Traktorzysta po slalomie na drodze wylądował w przydrożnym rowie. Świadkowie zdarzenia pomogli kierowcy, który za całe zdarzenie odpowie przed sądem.
Nowelizacja ustawy biopaliwowej, przyjęta przez polski sejm w lipcu, otwiera nowe perspektywy dla wykorzystania rzepaku i kukurydzy w produkcji biopaliw. Zmiany w prawie mają na celu zwiększenie udziału biopaliw na rynku oraz przyczynią się do odciążenia rynku od nadwyżek tych surowców rolnych. Nowe przepisy przynoszą korzyści zarówno dla sektora rolniczego, jak i branży paliwowej.
Okres letnio-wakacyjny to czas, w którym traktory i kombajny stają się powszechnym widokiem na krajowych drogach. Ich obecność może jednak wprowadzić poważne utrudnienia, a kierowcy samochodów osobowych często muszą radzić sobie z niskimi prędkościami. W takiej sytuacji pojawia się pytanie: jak postępować, kiedy na jezdni widnieje podwójna ciągła linia?
Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych opublikowała raport rejestracji ciągników i przyczep w pierwszym półroczu 2023 r. Eksperci podkreślają, że na rynku maszyn rolniczych od dłuższego czasu można zaobserwować problemy.
Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych wydała komunikat podsumowujący przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia 2023 roku badania dotyczące aktualnej i prognozowanej koniunktury w branży maszyn rolniczych.
Około dwustu rolników zablokowało wjazd ukraińskich ciężarówek do Polski, powodując poważne utrudnienia na przejściu granicznym w Dorohusku. Protestujący domagali się działań rządu w związku z napływem ukraińskiego zboża. Przybyły na miejsce minister rolnictwa Robert Telus zapewnił o realizacji postulatów rolników.
Rolnictwo to gałąź gospodarki, która jest silnie uzależniona od wykorzystania paliwa. Wielu rolników szuka sposobów, aby ograniczyć koszty związane z jego eksploatacją. W naszym artykule omawiamy sposoby na zmniejszenie zużycia paliwa w maszynach rolniczych. Odpowiadamy również, czy warto inwestować w nowoczesne rozwiązania służące zmniejszeniu wykorzystania paliwa.
Jak poinformowała Komenda Miejska Policji w Zamościu, na niestrzeżony przejazd kolejowy - prosto pod lokomotywę pociągu - wjechał kierowca ciągnika rolniczego. 63-letni mieszkaniec województwa lubelskiego odniósł obrażenia ciała i został przewieziony do szpitala. Szczegółowy przebieg całego zdarzenia ustalają zamojscy funkcjonariusze policji. Traktorzysta wjechał na przejazd kolejowyPrzejazdy kolejowe są miejscami, w których błędna decyzja lub chwila nieuwagi mogą doprowadzić do prawdziwej tragedii. O niebezpiecznym zdarzeniu, do którego doszło w ostatnich dniach na Lubelszczyźnie poinformowała na swojej oficjalnej stronie internetowej Komenda Miejska Policji w Zamościu. W miejscowości Niedzieliska (gm. Szczebrzeszyn) na niestrzeżony przejazd kolejowy wjechał 63-letni kierowca ciągnika rolniczego. Problem w tym, że rolnik wjechał na tory wprost przed lokomotywę ze składem kolejowym.
Latem wiele dzieci bierze udział w pracach na terenie gospodarstw i pomaga w codziennych obowiązkach swoich rodziców i dziadków. Niestety, dochodzi przy tym niekiedy do niebezpiecznych zdarzeń. Jak przekazał portal tarnowska.tv, kierowany przez 16-latka ciągnik przewrócił się na jednej z dróg w Brzesku. Do traktora dołączone były dwie przyczepy dwuosiowe wypełnione obornikiem. W wyniku zdarzenia 8-letni pasażer doznał dotkliwych obrażeń ciała i został przetransportowany helikopterem do szpitala. Wywrócony ciągnik. Ucierpiał 8-latekJak podaje portal tarnowska.tv, do niebezpiecznego zdarzenia doszło w Brzesku (gm. Brzesko, woj. małopolskie) w środę 4 sierpnia 2021 roku. W godzinach przedpołudniowych 16-letni kierowca jechał przez miejscowość traktorem, do którego dołączone były dwie przyczepy wypełnione obornikiem. Podróżował z nim 8-letni pasażer. Jak relacjonują tarnowskie media, w pewnym momencie małoletni kierowca utracił panowanie nad pojazdem. Ciągnik najechał na skarpę i wywrócił się wraz z jedną z dwuosiowych przyczep.
Co istotne, jedna z kluczowych kwestii przy rejestracji traktora uległa od pewnego czasu zmianie - w czasach pandemii przerejestrowanie maszyny na nowego właściciela zostało przedłużone z dotychczasowych 30 dni do 180 dni. 180 dni na rejestrację ciągnika rolniczegoMaszyny rolnicze są solą każdego gospodarstwa - nie sposób wyobrazić sobie bez nich pracy zarówno w przypadku rolników hodujących zwierzęta, jak i skupiających się na produkcji roślinnej. Ciągniki ewoluowały na przestrzeni ostatnich lat i współcześnie oferują prawdziwy komfort pracy, który wpływa na szybsze i dokładniejsze wykonywanie codziennych obowiązków. Wiele osób czuje niepewność w przypadku dokonywania czynności takich jak zawieranie umowy kupna-sprzedaży, czy też tzw. przerejestrowywania pojazdu na nowego właściciela. Nic dziwnego - podobne czynności wykonuje się (zazwyczaj) raz na jakiś czas, a prawo może się w tym czasie wielokrotnie zmienić. Warto na wstępie zaznaczyć, że sytuacja epidemiologiczna związana z pandemią COVID-19 sprawiła, że rolnicy mają teraz sześć razy więcej czasu na zarejestrowanie nowego nabytku - dotychczas czas ten trwał 30 dni, a od zeszłego roku - aż 180. Zapraszamy do obejrzenia naszego najnowszego materiału wideo: [EMBED-5]Czy przedłużony okres na rejestrację ciągnika zostanie utrzymany? Trudno w tej kwestii wyrokować, choć bez wątpienia należy przyznać, że zmiana ta jest dla rolników sporym ułatwieniem.
W piątek 30 lipca 2021 roku poinformowano, iż Rada Ministrów zdecydowała się na przyjęcie ustawy o zmianie ustawy o zwrocie podatku akcyzowego w cenie paliwa stosowanego do celów produkcji rolnej. Rząd przekonuje, że w wyniku zmian prawnych rolnicy będą ponosili mniejsze wydatki na cele produkcji żywności. Zgodnie z reformą, zmianie ma ulec m.in. limit oleju napędowego wykorzystywanego na jeden hektar upraw - z dotychczasowych 100 litrów został podniesiony do 110 litrów. Rolnicy dostaną większy zwrot za kupno paliwa do produkcji rolnejPonieważ maszyny rolne głównie poruszają się po polach, rolnikom przysługuje zwrot podatku akcyzowego za kupno paliwa wykorzystywanego do pracy w gospodarstwie. W piątek 30 lipca 2021 roku na oficjalnej stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pojawiła się informacja o przyjęciu ustawy o zmianie poprzedniej ustawy dotyczącej szczegółów i wysokości zwrotu kwot za zakup paliwa do celów rolniczych. Jak twierdzi rząd, przeprowadzane zmiany mają na celu wspomóc rolników i odciążyć ich finansowo w procesie produkcji żywności. W komunikacji KPRM możemy przeczytać, że rolnicy otrzymają zwrot podatku akcyzowego za zużyte 110 litrów paliwa (a nie, jak dotychczas, za 100 litrów) na jeden hektar gruntów.
Współczesne gospodarstwo rolne nie ma szansy funkcjonować bez odpowiednich inwestycji, wśród których niezwykle ważne miejsce zajmują specjalistyczne maszyny. Jak podaje portal cenyrolnicze.pl, właściciele gospodarstwa z województwa warmińsko-mazurskiego zainwestowało 300 tysięcy złotych w zakup ciągnika marki Zetor. Nie spodziewali się jednak, że traktor przysporzy im tylu kłopotów.Gdy maszyna znalazła się w ich posiadaniu, bardzo szybko okazało się, że jest niesprawna. Pomimo odwoływania się rolników do praw konsumenckich i gwarancji, dealer i producent umywają ręce od problemu. 300 tysięcy złotych na wadliwy ciągnikNie trzeba podkreślać, jak bardzo oszukani musieli poczuć się właściciele rodzinnego gospodarstwa rolnego z województwa warmińsko-mazurskiego. Pani Halina od 30 lat prowadzi działalność w miejscowości Ciemna Dąbrowa. Obecnie w hodowli krów i wytwarzaniu pasz pomaga jej syn. Ze względu na rozwój gospodarstwa, zdecydowali się na zakup ciągnika. 300 tysięcy złotych przeznaczone na kupno maszyny i dodatkowego osprzętowania pochodziło z osobistych oszczędności rolników i - częściowo - z kredytu. Kiedy ciągnik pojawił się w gospodarstwie, radość gospodarzy nie trwała długo - okazało się bowiem, że istotne części maszyny działają w niewłaściwy sposób.
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu poinformowała o potrąceniu rowerzysty przez kierowcę ciągnika rolniczego na jednej z dróg publicznych w województwie małopolskim. Poszkodowany 69-latek został przetransportowany do szpitala. Pomimo działań i wysiłków medyków, mężczyzna wkrótce zmarł. Tragedia na drodze. Rowerzysta potrącony przez ciągnikDo dramatycznego zdarzenia doszło we wtorek 12 października 2021 roku w Szczereżu (gm. Łącko, woj. małopolskie), o czym poinformowała na swojej stronie internetowej Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Nowym Sączu. Informację o wypadku, w którym uczestniczył kierowca ciągnika rolniczego i rowerzysta, służby otrzymały po godzinie 8:00. Na miejsce zadysponowano zespół ratownictwa medycznego, policję, a także zastępy JRG w Nowym Sączu, OSP Olszanka i OSP Łącko.
We współczesnym gospodarstwie rolnym nie sposób wyobrazić sobie pracy bez wykorzystania ciągnika. Jakimi uprawnieniami trzeba dysponować, by w bezpieczny i zgodny z prawem sposób poruszać się nie tylko na polach, ale też po drogach publicznych? Czy kierowców ciągników obowiązują jakieś dodatkowe przepisy związane z jazdą w ruchu drogowym? Odpowiedzi na te wszystkie pytania są kluczowe dla każdego rolnika - wszelkie przydatne informacje przedstawiamy w poniższym tekście. Jakie prawo jazdy na traktor?Ciągnik rolniczy (lub traktor) jest pojazdem wolnobieżnym, bez którego praca we współczesnym gospodarstwie rolnym jest trudna do wyobrażenia. Maszyna tego typu sprawdza się zarówno w przypadku, gdy rolnik zajmuje się hodowlą zwierząt, jak i produkcją roślinną. Choć przez większość czasu traktory użytkowane są na terenie prywatnych gospodarstw i na polach, nie oznacza to, że kierowanie tak masywną maszyną jest możliwe bez specjalnych uprawnień. By móc kierować ciągnikiem rolniczym, potrzebne jest prawo jazdy T lub B. Czym różnią się obydwie kategorie i jaki mają wpływ na pracę rolnika?
Do zderzenia dwóch ciągników w trakcie wymijania na prostym odcinku drogi doszło na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Jak się okazało, obydwaj kierowcy mieli po 1,5 promila alkoholu w organizmie. Traktorzyści mieszkający na terenie powiatu mławskiego za jazdę pod wpływem alkoholu będą tłumaczyć się przed sądem. Kraksa dwóch ciągników na prostej drodzeChoć zakaz jazdy po spożyciu alkoholu jest wiedzą powszechną, to nadal istnieje wielu ludzi, którzy w stanie nietrzeźwości decydują się na ryzykowne wycieczki pojazdami mechanicznymi. Do niepokojącego zdarzenia doszło w miejscowości Jabłonowo (pow. działdowski, woj. warmińsko-mazurskie), gdzie na prostym odcinku drogi w trakcie wymijania doszło do zderzenia dwóch ciągników rolniczych. Zarówno 27-latek, jak i 24-latek do swoich maszyn mieli podłączone przyczepy objętościowe do przewozu zielonej masy.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Producentów Tablic Rejestracyjnych wystosowało wniosek ws. wymiany tablic rejestracyjnych ciągników rolniczych do biura poselskiego Sławomira Skwarka z ramienia PiS. Poseł skierował natomiast w tej sprawie interpelację poselską do Ministerstwa Infrastruktury. Pomimo dyskusji na temat przyszłości tablic rejestracyjnych ciągników rolniczych, Ministerstwo Infrastruktury wskazuje, że postulowane zmiany nie są potrzebne. Czy tablice ciągników będą wymieniane?Pomysł zmiany tablic rejestracyjnych ciągników rolniczych ma swoje źródło w propozycji Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Producentów Tablic Rejestracyjnych. Organizacja wskazała, że w omawianej kwestii niezbędne jest wprowadzenie zmian dotyczących wyglądu i funkcjonalności tablic rejestracyjnych. ODPTR wskazuje, że ciągniki rolnicze są pojazdami wolnobieżnymi i z tego względu powinny mieć swój indywidualny sposób oznakowania, by przeciwdziałać zagrożeniom w ruchu drogowym. Stowarzyszenie chce, by tablice rejestracyjne traktorów miały inny kolor od tych, które stosowane są na potrzeby tablic samochodów osobowych. Miałoby to ukrócić proceder przekładania tablic z aut do maszyn rolniczych. Sygnatariusze wniosku przedłożonego posłowi PiS Sławomirowi Skwarkowi wskazali, że podobne przepisy funkcjonują już w innych krajach Unii Europejskiej takich tak Holandia, Litwa, Dania, Austria i Belgia.
We wtorek 28 września 2021 roku na oficjalnym portalu Komendy Powiatowej Policji z Namysłowa pojawiła się informacja o zderzeniu samochodu osobowego z traktorem rolniczym na terenie województwa opolskiego. Wedle relacji funkcjonariuszy policji, kierujący samochodem osobowym nie zachował odpowiedniej odległości od maszyny rolniczej i wjechał w podłączony do niej wał uprawowy. Samochód osobowy wjechał w ciągnik Jak informuje Komenda Powiatowa Policji w Namysłowie do niepokojącego zdarzenia doszło na drodze krajowej numer 42 za Domaszowicami (pow. namysłowski, woj. opolskie). W poniedziałkowy wieczór 27 września 2021 roku policjanci otrzymali zgłoszenie o kraksie dwóch pojazdów: samochodu osobowego i ciągnika rolniczego. Po przybyciu na miejsce zdarzenia funkcjonariusze potwierdzili zgłoszenie - 39-letni kierowca auta wjechał w tył wału uprawowego podłączonego do traktora, którym poruszał się rolnik.
Komenda Powiatowej Policji w Prudniku poinformowała o zdarzeniu, jakie miało miejsce w ostatnich dniach na terenie województwa opolskiego: kierowca ciągnika staranował pojazdem wiatę przystankową, po czym odjechał w siną dal. Gdy funkcjonariusze wpadli na trop sprawcy, okazało się, że nie posiada on wymaganych uprawnień do kierowania ciągnikiem z przyczepą. Mężczyzna został ukarany mandatem karnym. Traktorzysta staranował wiatę przystankowąInformacja o nietypowym zdarzeniu drogowym w południowej części województwa opolskiego pojawiła się na facebookowym profilu prudnickiej policji. Jak zrelacjonowali funkcjonariusze, do sytuacji doszło w niedzielę 26 września 2021 roku na trasie Prudnik–Dytmarów. Około godziny 12:00 prudniccy policjanci otrzymali zgłoszenie, z którego wynikało, że kierowca ciągnika rolniczego z dołączoną przyczepą staranował wiatę przystankową, pozostawiając ją w opłakanym stanie.
Lubelska Policja poinformowała na swojej oficjalnej stronie internetowej o groźnym wypadku, do którego doszło w ostatnich dniach w okolicach Biłoraja: 21-letni kierowca w nieprawidłowy sposób wykonał manewr wyprzedzania, w którego wyniku uderzył w nadjeżdżający z naprzeciwka samochód marki Citroen. Kierujący BMW w międzyczasie zderzył się też z jadącym prawidłowo ciągnikiem. W wyniku zdarzenia rannych zostało pięć osób. Sprawę wyjaśnia policja. Niebezpieczny wypadek na LubelszczyźnieDo niepokojącego zdarzenia drogowego doszło w piątkową noc 24 września 2021 roku na terenie powiatu biłgorajskiego (woj. lubelskie). W miejscowości Kolonia Sokołówka drogą publiczną poruszał się 21-latek kierujący pojazdem marki BMW. W pewnym momencie mężczyzna zdecydował się na wyprzedzanie jadącego przed nim pojazdu. Niestety, młody kierowca źle ocenił sytuację na drodze i w trakcie wyprzedzania zderzył się z jadącą z naprzeciwka kobietą kierującą pojazdem marki Citroen. 40-letnia mieszkanka gminy Dzwola w wyniku siły uderzenia drugiej maszyny wjechała swoim pojazdem wprost do przydrożnego rowu. 21-latek w BMW, powracając na swój pas, uderzył w jadący prawidłowo ciągnik rolniczy, kierowany przez 31-letniego rolnika.
Jazda pojazdami mechanicznymi w połączeniu z uprzednim spożywaniem napojów alkoholowych jest prostym przepisem na nieszczęście. Przekonał się o tym rolnik, który w stanie nietrzeźwości zdecydował się na jazdę ciągnikiem. W pewnym momencie mężczyzna wjechał w przydrożny rów, a pojazd przewrócił się i przygniótł kierującego. Obecna na miejscu policja zbadała poszkodowanego pod kątem zawartości alkoholu w organizmie. Za jazdę w stanie nietrzeźwości grożą mu nawet dwa lata pozbawienia wolności. Ciągnik rolniczy w rowieDo potencjalnie niebezpiecznego zdarzenia doszło we wtorek 21 września 2021 roku w miejscowości Kadzidło (gm. Ostrołęka, woj. mazowieckie). Tuż przed godziną 13:00 policjanci otrzymali zgłoszenie o mężczyźnie przygniecionym przez ciągnik. Informator zaznaczył, że pojazd rolniczy wjechał do rowu i się przewrócił. Gdy służby przyjechały na miejsce zdarzenia, przy przygniecionym przez traktor mężczyźnie obecne były również osoby postronne. Nie były one jednak w stanie pomóc poszkodowanemu.
Komenda Powiatowa Policji w Inowrocławiu poinformowała o nietypowym wydarzeniu, które miało miejsce w ostatnich dniach w województwie kujawsko-pomorskim: funkcjonariusze odebrali od świadka informację o traktorzyście, który poruszał się obwodnicą pod prąd. Policyjny patrol zatrzymał kierowcę Ursusa. Wkrótce wyszło na jaw, że mężczyzna jest w stanie nietrzeźwości. Jazda Ursusem pod prąd na obwodnicyNa oficjalnej stronie internetowej Komendy Powiatowej Policji w Inowrocławiu pojawił się komunikat dotyczący poważnego naruszenia przepisów w ruchu drogowym, które mogło doprowadzić do dramatycznych, a nawet tragicznych konsekwencji. Jak poinformowali funkcjonariusze policji, zgłoszenie o ciągniku marki Ursus jadącym pod prąd na obwodnicy odebrali we wtorek 21 września około godziny 21:00. Na miejsce wskazane przez świadka zdarzenia w trybie pilnym zadysponowany został patrol policyjny.
Pomimo apeli funkcjonariuszy policji, a także wielu kampanii społecznych, problem z nietrzeźwymi kierowcami na polskich drogach jest nadal powszechny. W ostatnim czasie lubelska policja poinformowała o zatrzymaniu traktorzysty, który jechał całą szerokością drogi w gminie Głusk. Wkrótce okazało się, że mężczyzna kierował pojazdem w stanie nietrzeźwości - w organizmie miał ponad dwa promile alkoholu. Traktorzysta jechał całą szerokością drogiWiele osób błędnie sądzi, że jazda rowerem czy pojazdem wolnobieżnym po spożyciu alkoholu nie jest niebezpieczna. Niestety, jest to zjawisko naganne i - niestety - wcale nie zdarza się rzadko. Lubelska policja poinformowała o zatrzymaniu nietrzeźwego traktorzysty w niedzielę 12 września 2021 roku w Wilczopolu-Kolonii (gm. Głusk). Uwagę funkcjonariuszy zwrócił kierowca, który poruszał się swoim ciągnikiem całą szerokością drogi. Policjanci zdecydowali się na zatrzymanie i skontrolowanie mężczyzny.
Do tragicznego zdarzenia doszło w jednym z gospodarstw rolnych podczas sprzedaży silnika ciągnika. Podczas testowania doszło do tzw. gazowania; jeden z elementów silnika odpadł i pod wpływem dużego ciśnienia uderzył w stojącą pobliżu drewnianą paletę, po czym rykoszetem ugodził w stojącego obok mężczyznę w sam środek klatki piersiowej. Pomimo natychmiastowej reanimacji i późniejszej interwencji medyków, 23-letni mężczyzna poniósł śmierć na miejscu. Tragedia podczas testowania silnika ciągnika rolniczegoChoć tragedia w Konojadach (gm. Jabłonowo Pomorskie, woj. kujawsko-pomorskie) wydarzyła się w drugiej połowie sierpnia, to lokalne służby przez pewien czas nie informowały o niej opinii publicznej. Nieszczęśliwe zdarzenie miało miejsce podczas sprzedaży silnika ciągnika rolniczego. Do właściciela przyjechało dwóch mężczyzn z Wielkopolski.Przyjezdni udali się z gospodarzem do miejsca, w którym znajdował się silnik. Część była umieszczona na drewnianej palecie, w pewnym oddaleniu od zabudowań na posesji. Wyrażono chęć wypróbowania silnika, więc właściciel podłączył część pod kanister z paliwem. W trakcie tego procesu doszło do tzw. gazowania: pod wpływem ciśnienia od silnika odpadł metalowy element, który odbił się od drewnianej palety i rykoszetem ugodził stojącego 23-latka w sam środek klatki piersiowej.